خدمات ترجمه مدارک

اسناد و مدارک، بخش مهمی از فرآیند تحصیل در خارج از کشور را تشکیل می‌دهد. مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و اسناد مالی جزو مهم‌ترین مدارک برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی هستند. برای ارائه کردن این مدارک به دانشگاه‌های خارجی و سفارت کشورهای مختلف باید آنها را به صورت رسمی ترجمه کرده باشید.

مجموعه آبادیس با داشتن دارالترجمه رسمی، خدمات مربوط به ترجمه رسمی و معتبرانواع اسناد و مدارک را بصورت تخصصی و دقیق  خدمت متقاضیان عزیز ارائه می نماید.

ضمنا  در صوررت نیاز، مهر تاییدیه قوه قضاییه و وزارت امور خارجه دریافت میگردد.

مسیر همراهی آبادیس:

دریافت اصل مدارک

اصل مدارک مورد نیاز از جمله مدارک شناسایی، تحصیلی، کاری و اسناد مالی را از شما تحویل می‌گیریم. می‌توانید مدارک را حضوری تحویل دهید یا آنها را از طریق پیک یا پست ارسال کنید.

تعیین هزینه و زمان ترجمه

بر اساس نوع و حجم مدارک درخواستی، هزینه دقیق ترجمه و همچنین زمان تحویل آن را تعیین خواهیم کرد.

ترجمه مدارک

تمام اسناد و مدارک را به صورت دقیق و طبق استاندارد سفارت ترجمه می‌کنیم. مدارک ترجمه شده دارای مهر رسمی دارالترجمه و در صورت نیاز، تایید و مهر وزارت امور خارجه و دادگستری هستند.

بازبینی نهایی

قبل از پرینت و تحویل نهایی، فایل‌های ترجمه را برای شما می‌فرستیم تا مواردی مثل اسامی افراد، عناوین دروس تحصیلی و… را چک کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین آبادیس رهروان دانش با شما تماس بگیرند.

مزایای خدمات ترجمه مدارک آبادیس

معتبر در هر نقطه از دنیا

ترجمه مدارک توسط تیم آبادیس به صورت تخصصی، دقیق و بدون کوچکترین ابهامی انجام می‌شود و کاملا معتبر است.

تحویل سریع و به موقع

دارالترجمه آبادیس، ترجمه مدارک و تایید آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

هزینه مقرون به صرفه

خدمات ترجمه آبادیس طبق تعرفه مشخص و با بهترین قیمت‌ها انجام می‌شود.

دریافت و تحویل رایگان مدارک

مدارک و اسناد متقاضی توسط پیک رایگان آبادیس دریافت می‌شود و بعد از انجام ترجمه، تحویل متقاضی داده خواهد شد.

سوالات متداول

بسته به اینکه متقاضی چه تعداد مدرک داشته باشد، زمان موردنیاز برای ترجمه متفاوت است. در حد متعارف، دارالترجمه آبادیس در مدت کمتر از یک هفته، کلیه خدمات ترجمه و تاییدات را انجام می‌دهد.

بعد از اینکه سند توسط مترجم رسمی ترجمه و  پلمب شد- بر حسب مورد و به درخواست متقاضی- برای اخذ تائیدات ابتدا به دادگستری ( اداره امور مترجمان رسمی قوه قضائیه) و سپس به وزارت امور خارجه فرستاده می شود.

روند تائیدات به دو روز کاری زمان نیاز دارد. در دارالترجمه ابادیس این روند توسط نماینده معتمد اداره امور مترجمان انجام میشود که با داشتن سالها تجربه، به روند مخصوص گرفتن تائیدات هر سند به بهترین نحو این کار را انجام میدهد. 

دریافت دانشنامه به همراه ریزنمرات و برگه تسویه حساب از واحد دانشگاهی مربوط،  تایید مدارک توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد (درج مهر و امضا و درج کد زیر ریزنمرات)، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی توسط دارالترجمه، دریافت تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه ( درج دو مهر و امضا روی آخرین برگ ترجمه)

در ابتدا باید خاطر نشان کرد که جواب قطعی و تک کلمه ای برای اعتبار ترجمه و جود ندارد، اما بطور کلی اعتبار  اسناد و مدارک به چند عامل بستگی دارند .نوع مدرک،نظر سفارت یا اداره مربوطه،تغییر مهر دادگستری و وزارت خارجه

برخی از مدارک تاریخ انقضا دارند. مهمترین مثال، گواهی عدم سوء پیشینه است که روی آن به وضوع درج شده است که” این گواهی فقط به مدت یکماه اعتبار دارد”. درنتیجه پس از گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه باید سریعاً آن را ترجمه کنید و اگر به هر دلیلی فرایند اخذ ویزای شما طول بکشد سفارت مربوط به احتمال زیاد از شما میخواهد که یک گواهی و ترجمه جدید از آن ارائه بدهید. شناسنامه هم از اسنادیست که محتویات آن میتواند تغییر کند و بنابراین درصورتی که بیش از ۶ ماه از تاریخ ترجمه گذشته باشد و هنوز آن را به نهاد یا سفارت مربوطه نحویل نداده اید ، بهتر آن را مجددا ترجمه کنید.  اسنادی مانند اسناد ملکی و خودرو که قابل انتقال به دیگران هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما مدارک تحصیلی ماهیتا قابل تغییر نیستند .

برای دریافت انواع ویزا شما علاوه بر ترجمه رسمی در بسیاری از مواقع نیاز به تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری خواهید داشت. تاریخ اعتبار تاییدیه ها به دلیل تغییر مهر، دو ساله خواهد بود و بعد از این مدت نیاز به تمدید دارد. نکته قابل توجه این است که در صورت نداشتن مهر دادگستری امکان دریافت تاییدیه وزارت امور خارجه امکان ندارد. از طرفی دیگر توجه داشته باشید که تاییدات بر روی ترجمه غیر رسمی امکان پذیر نخواهد بود