تعیین وقت سفارت کانادا

راهنمای تعیین وقت سفارت کانادا و انگشت نگاری ایرانیان - هزینه و زمان تقریبی

شاید این طور فکر کنید که چون سفارت کانادا دارای خدمات فعال ویزا در ایران نیست با شرایط سختی برای رزرو وقت سفارت کانادا روبرو هستید. اما در حقیقت این پروسه سختی چندانی نداشته و تنها به دلیل نبود کارگزاری فعال ویزا در کشورمان، روند زمان‌بر و پرهزینه‌تری دارد.

در حال حاضر اغلب متقاضیان ایرانی رزرو وقت سفارت کانادا از گزینه‌های در دسترسی مثل کارگزاری وی اف اس خارج از کشور استفاده کرده و برای گرفتن نوبت سفارت کانادا، اغلب ترکیه و شهر استانبول را انتخاب می‌کنند.

وقت سفارت کانادا چیست؟

در روند اپلای ویزای تحصیلی کانادا، شما باید به سفارت این کشور مراجعه کنید تا امور اداری مربوط به ارائه مدارک و بیومتریک را انجام دهید. به علت تعطیلی سفارت کانادا در ایران، متقاضیان ایرانی ناچار هستند که به کشورهای همسایه مراجعه کنند.

برای رسیدگی به درخواست ویزا، شما باید هزینه ویزا و وقت انگشت نگاری سفارت کانادا را به طور همزمان و از طریق کردیت کارت پرداخت کنید. سپس طی ۲۴ ساعت برای شما ایمیلی از جانب کنسولگری ارسال می‌شود که شما را ملزم به رزرو وقت سفارت کانادا می‌کند.

مرحله‌ای الزامی که در آن شما باید یک نوبت سفارت کانادا رزرو کرده و طی ۳۰ روز از زمان دریافت ایمیل در محل کارگزاری ویزا حضور پیدا کنید و امور ثبت اثر انگشتان دست و عکس بیومتریک را انجام دهید، در غیر این صورت، به درخواست ویزای تحصیلی شما رسیدگی نشده و ریجکت می‌شود.

دفاتر وک کانادا چه نقشی دارند؟

معمولاً خیلی از متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور، تا به حال عبارت وک (VAC) به گوششان نخورده و نمی‌دانند که چه کارایی دارد.

در یک توضیح ساده، VAC مخفف عبارت (Visa Application Center) یا همان مرکز درخواست ویزا است. دفاتر وک کانادا همان کارگزاری‌های معروف وی اف اس گلوبال است که در تهران و میدان هروی نیز دارای شعبه فعال بوده و خدمات ویزای چندین کشور حوزه شنگن را بر عهده دارد.

پس باید یک وقت انگشت نگاری سفارت کانادا از یک کارگزاری وی اف اس گلوبال رزرو کنید و در موعد مقرر در محل سفارت مورد نظر حضور داشته باشید.

با توجه به غیر فعال بودن سفارت کانادا در ایران، شما تنها امکان رزرو وقت سفارت کانادا از یکی از دفاتر وک خارج از ایران را خواهید داشت.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

به طور مختصر، آموزش گرفتن وقت سفارت کانادا از داخل ایران به شرح زیر است:

  • بعد از اپلای ویزای کانادا، شما باید ظرف ۲۴ ساعت، منتظر ایمیل سفارت باشید
  • با دریافت ایمیل سفارت، شما باید به وب‌سایت وی اف اس گلوبال مراجعه کنید
  • در ابتدا با دو کادر I’m applying from و I’m going to روبرو می‌شوید که در کادر اول باید کشور دارای کارگزاری وک را انتخاب کرده و در کادر دوم کانادا را انتخاب کنید
  • یعنی اگر مثلاً مایل به رزرو وقت بیومتریک کانادا از ترکیه هستید، باید در کادر اول کشور ترکیه و در کادر دوم کانادا را انتخاب کنید
  • سپس با گزینه‌ای به نام Book an appointment و Book now روبرو می‌شوید که باید بر روی آن کلیک کنید
  • در صفحه بعدی گزینه online را انتخاب کرده و برای رزرو وقت سفارت کانادا بر روی click here بزنید
  • سپس به صفحه appointment login می‌رسید، در اینجا باید گزینه new user را زده و با وارد کردن اطلاعات شخصی اولیه به زبان انگلیسی (مثل اسم و فامیل، آدرس ایمیل، شماره موبایل و غیره) یک حساب کاربری درست کنید
  • سپس با آی دی و رمز عبور ایجاد شده در بخش appointment لاگین کنید تا بتوانید سریع‌ترین نوبت سفارت کانادا را برای خود رزرو نمایید
  • در نهایت یک نامه وقت سفارت کانادا برای شما ارسال می‌شود که در آن تمامی جزئیات تاریخ، زمان و محل وقت بیومتریک کانادا قید شده است
  • شما باید طبق زمان رزرو شده وقت سفارت کانادا، برای خرید بلیط پرواز و هتل و حضور به موقع در کشور واسط برنامه‌ریزی کنید.

البته مراکز VAC کانادا تنها محدود به ترکیه نبوده و شما گزینه‌های متعددی برای انتخاب دارید.

مدارک مورد نیاز سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی کدامند؟

  • عموماً اپلای ویزای تحصیلی کانادا به صورت اینترنتی و قبل از گرفتن وقت بیومتریک کانادا انجام می‌شود. یعنی تا زمانی که مدارک مورد نیاز سفارت کانادا را اسکن و آپلود نکرده و هزینه ویزا را پرداخت نکرده باشید، امکان رفتن به مرحله دریافت نوبت سفارت کانادا را ندارید.

    اما برای تکمیل مبحث راهنمای تعیین وقت سفارت کانادا، بد نیست به طور خلاصه مدارک مورد نیاز سفارت کانادا برای ویزای دانشجویی را مورد بررسی قرار دهیم:

    • رسید پرداخت هزینه ویزا و انگشت‌نگاری بیومتریک
    • نامه پذیرش موسسه آموزشی معتبر در کانادا
    • مدرک زبان بین‌المللی
    • برنامه و رزومه تحصیلی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه اساتید دانشگاهی
    • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریزنمرات
    • ترجمه رسمی مدارک هویتی،مالی و سوابق شغلی مرتبط
    • نامه تمکن مالی بانکی
    • گواهی عدم سوءپیشینه

تعیین وقت سفارت کانادا چقدر طول می‌کشد؟

  • به استثنای شرایط خاصی مثل شیوع ویروس اپیدمی کووید و تاخیر بسیار زیاد در رزرو وقت سفارت کانادا، معمولاْ شما این امکان را دارید تا بعد از اپلای اینترنتی ویزای تحصیلی کانادا، برای نوبت سفارت کانادا اقدام کنید.

    در واقع طی ۲۴ ساعت، ایمیلی از جانب سفارت کانادا دریافت می‌کنید که طی آن می‌توانید به وب‌سایت وی اف اس گلوبال رجوع کرده و یک وقت انگشت نگاری سفارت کانادا بگیرید که در سریع‌ترین حالت برای یک هفته بعد خواهد بود.

    از آنجایی که از زمان دریافت ایمیل سفارت، ۳۰ روز مهلت دارید تا برای گرفتن نوبت سفارت کانادا اقدام کرده و امور انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک را انجام دهید، نوبت تعیین شده بین یک تا دو هفته بعد به شما تعلق خواهد گرفت.

از کدام کشور و شهر برای گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام کنیم؟

موقعی که نوبت به انتخاب کشور و شهر مناسب برای گرفتن وقت سفارت کانادا می‌رسد، باید به این جنبه دقت کنید که کدام شهر و کشور برای شما دسترسی راحت‌تری داشته و احتمالاْ از شلوغی کمتری برای حضور در مرکز خدمات ویزا برخوردار است.

اولویت انتخاب مقصد مناسب دریافت وقت بیومتریک کانادا با کشوری است که نیاز به دریافت ویزای جداگانه نداشته باشد؛ پس کشورهایی مثل ترکیه و ارمنستان نسبت به کشوری مثل امارات ارجحیت بیشتری دارد.

وقت سفارت کانادا در ترکیه

به احتمال زیاد اولین گزینه پیش روی شما رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه است که در نزدیکی و همسایگی ایران قرار داشته و خوشبختانه نیاز به دریافت ویزای مجزا ندارد.

ولی ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا فرقی در میان انتخاب کارگزاری خدمات ویزا در هر یک از شهرهای معروف و عمده ترکیه یعنی استانبول یا آنکارا وجود دارد یا خیر؟ موضوعی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم:

  1. وقت سفارت کانادا در استانبول

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت VFS ترکیه، این مرکز کارگزاری خدمات ویزای کانادا در محبوب‌ترین شهر ترکیه به آدرس استانبول – بی اقلو – خیابان کورتولوش (Hacıahmet, Kurtuluş Deresi Cd. No:29, 34440 Beyoğlu/İstanbul) واقع شده است.

اگر مایل به رزرو وقت سفارت کانادا در استانبول هستید، باید به این موضوع توجه کنید که این مرکز کارگزاری بسیار مجهز و باکیفیت است، اما از جانبی دیگر به دلیل محبوبیت بالا کمی شلوغ‌تر از مراکز وی اف اس نقاط دیگر ترکیه خواهد بود.

  1. وقت سفارت کانادا در آنکارا

اگر مایل به دریافت وقت انگشت نگاری سفارت کانادا از شهر آنکارا و پایتخت کشور ترکیه هستید، می‌توانید از طریق وب‌سایت وی اف اس امور رزرو وقت خود را انجام دهید و در موعد مقرر به آدرس İşçi Blokları, Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No: 57/A, 06530 Çankaya/Ankara, Turkey شهر آنکارا مراجعه نمایید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مراکز کارگزاری وی اف اس در ترکیه از روز دوشنبه تا جمعه در ساعات اداری فعال بوده و در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. بنابر تجربه و نظر متقاضیان نوبت سفارت کانادا، این مرکز کارگزاری نسبت به وی اف اس استانبول خلوت‌تر است.

اما در حقیقت سرعت جوابدهی و خدمات‌رسانی این مراکز با یکدیگر تفاوتی نداشته و نباید وسواس خاصی برای انتخاب هر یک از این مراکز وقت بیومتریک کانادا به خرج دهید.

وقت سفارت کانادا در ارمنستان

در صورتی که تمایل دارید تا برای رزرو وقت سفارت کانادا در ارمنستان اقدام کنید باید بگوییم که سفر به این کشور نیز نیاز به ویزا نداشته و به نسبت کشور ترکیه هزینه‌ بلیط پرواز و هتل کمتری برای شما خواهد داشت.

از این رو، ممکن است برخی از متقاضیان انجام وقت بیومتریک کانادا تمایل به انتخاب این مقصد داشته باشند. طبق جدیدترین آمار اینترنتی، آدرس کارگزاری وی اف اس ارمنستان به شرح زیر است:

۴۸/۱ نعلبندیان، مرکز تجاری ساخاروف، طبقه دوم، ۰۰۱۰ ایروان، ارمنستان

این در حالی است که سفارت کانادا نیز در آدرس وازگن سرکیسیان – ایروان – ارمنستان ۱۰ قرار گرفته است.اما از آنجایی که دلیل حضور شما در ارمنستان برای انجام انگشت‌نگاری بیومتریک است، تنها به محل استقرار کارگزاری وی اف اس نیاز خواهید داشت.

وقت سفارت کانادا در دبی

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شما، رزرو وقت سفارت کانادا در دبی است که همانند سایر کشورهای همسایه با ایران از سفارت فعال کانادا برخوردار است.

به دلیل اینکه سفر به امارات و شهر دبی از ایران نیاز به اخذ ویزا و پرداخت هزینه مضاعف دارد و البته هزینه بلیط پرواز، هتل و اقامت این کشور به نسبت سایر گزینه‌های موجود بالاتر است، انجام این کار منطقی نبوده و از نظر بسیاری از متقاضیان وقت انگشت نگاری سفارت کانادا در اولویت انتخاب قرار ندارد.

اما در حالت کلی آدرس سفارت کانادا در دبی در جاده شیخ زاید، برج‌های جمیرا امارات و طبقه نوزدهم قرار داشته و آدرس کارگزاری وی اف اس گلوبال که مورد نیاز متقاضیان وقت بیومتریک کانادا است به شرح زیر است:

مرکز درخواست ویزا وافی مال، طبقه دوم، فالکون، فاز ۲ ام حریر ۲ ،دبی، امارات

وقت سفارت کانادا در گرجستان

به عنوان متقاضی رزرو وقت سفارت کانادا از داخل ایران، شما این امکان را دارید تا نوبت سفارت کانادا را از کشور گرجستان و شهر تفلیس انجام دهید.

خوشبختانه ورود توریستی به گرجستان نیاز به ویزا نداشته و از لحاظ هزینه سفر و اقامت موقت، مقدار بودجه مورد نیاز برای سفر به گرجستان چیزی مابین ترکیه و ارمنستان است. یعنی هزینه سفر شما بیشتر از ارمنستان بوده و کمتر از ترکیه خواهد شد.

بنابر آمار ارائه شده توسط وب‎‌‌سایت وی اف اس گلوبال، آدرس محل کارگزاری خدمات ویزای کانادا در تفلیس، گرجستان، خیابان نیکولوز کیپشیدزه ۹ و آدرس سفارت کانادا در طبقه سوم، تفلیس ۰۱۰۸،گرجستان خیابان روستاولی ۳۴ کنسولگری افتخاری کانادا در تفلیس واقع شده است.

وقت سفارت کانادا در باکو

برای رزرو وقت بیومتریک کانادا شما این امکان را دارید تا به سراغ خدمات وقت سفارت کانادا در باکو بروید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای حضور توریستی در کشور آذربایجان همانند امارات نیاز به دریافت ویزا داشته و باید در کنار هزینه پرواز و هتل، مبلغ اخذ ویزا را نیز به پروسه ویزای کانادا خود اضافه کنید.

از جنبه اقتصادی، انتخاب کارگزاری خدمات ویزای کانادا در باکو منطقی نبوده و چندان توصیه نمی‌شود. آدرس کارگزاری وی اف اس شهر باکو به شرح زیر است:

برج های دمیرچی، خیابان خوجالی ۳۷، باکو، AZ1005، آذربایجان

وقت سفارت کانادا در اربیل عراق

در نهایت آخرین گزینه نزدیک به ایران که می‌تواند برای وقت بیومتریک کانادا استفاده شود، وقت سفارت کانادا در اربیل عراق است که ممکن از لحاظ جغرافیایی برای برخی از متقاضیان این خدمات مناسب باشد.

برای حضور در اربیل عراق نیازی به دریافت ویزا و پرداخت هزینه برای این مجوز ندارید، اما به غیر از گزینه سفر زمینی به اربیل عراق که هزینه کمی را برای شما در پی دارد، سفر هوایی به این کشور همانند ترکیه دارای هزینه مشابهی بوده و تفاوت خاصی بین دو گزینه وی اف اس ترکیه و اربیل عراق وجود ندارد.

البته از جنبه گردشگری، کشور ترکیه دارای جذابیت بیشتری به نسبت اربیل عراق است و متقاضی وقت سفارت کانادا می‌تواند با یک تیر دو نشان زده و در کنار انجام امور بیومتریک کانادا، به گشت و گذار و خرید نیز بپردازد.

اگر مایل به رزرو وقت سفارت کانادا در اربیل عراق هستید، مرکز کارگزاری وی اف اس در آدرس Ainkawa Road, Adjacent to Duty Free, Shop Erbil Ainkawa Street, 00964 Erbil واقع شده است.

هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟

زمانی که می‌خواهید برای ویزای تحصیلی کانادا اپلای کنید باید هزینه ویزا و قیمت وقت سفارت کانادا را به طور همزمان به کنسولگری این کشور پرداخت کنید. یعنی دیگر نیازی به پرداخت هزینه مضاعف در مرکز کارگزاری وی اف اس گلوبال نخواهید داشت.

از این رو، شما باید به صورت آنلاین و کردیتی مبالغ ویزا و هزینه وقت سفارت کانادا را به شرح زیر پرداخت کنید:

  • هزینه ویزای تحصیلی: ۱۵۰ دلار کانادا
  • انگشت نگاری بیومتریک: ۸۵ دلار

در واقع شما یک هزینه ۲۳۵ دلاری را به طور همزمان و از درگاه اداره مهاجرت و شهروندی کشور کانادا پرداخت خواهید کرد. البته ممکن است مایل به استفاده از برخی از خدمات جنبی کارگزاری وی اف اس مثل پرینت مدارک و یا خدمت پیامکی این مجموعه باشید که در این صورت هزینه مضاعفی از شما دریافت می‌شود.

گرفتن وقت فوری سفارت کانادا امکان پذیر است؟

حقیقت ماجرا این است که وقت فوری سفارت کانادا وجود نداشته و چنین سرویسی در وب‌سایت کارگزاری وی اف اس تعریف نشده است. بر همین اساس می‌توان این طور گفت که از عباراتی مثل وقت فوری سفارت کانادا برای مصارف تبلیغاتی و جذب مشتری استفاده می‌شود و در عمل کاربردی ندارد.

بر همین اساس، رزرو نوبت سفارت کانادا برحسب حجم درخواست‌های متقاضیان از آن کارگزاری بوده و شما نمی‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای موضوعی مثل وقت فوری اقدام کنید.

نحوه انگشت نگاری سفارت کانادا چطور است؟

در رابطه با نحوه انگشت نگاری سفارت کانادا باید به این موضوع اشاره کنیم که کل پروسه ثبت اثر انگشتان دست متقاضی و عکس بیومتریک در حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و نحوه انجام آن به صورت ثبت اثر انگشتان هر دست به صورت تکی بر روی اسکنر مخصوص وی اف اس گلوبال است.

شما در وقت بیومتریک کانادا پرینت وقت سفارت را ارائه داده و در موعد مقرر، کارهای ثبت اثر انگشت و عکس بیومتریک را با راهنمایی افسر ویزا انجام خواهید داد.

رزرو وقت سفارت کانادا و انجام امور انگشت‌نگاری بیومتریک جزو مراحل الزامی درخواست ویزای کانادا است و بدون انجام این مرحله، به درخواست ویزای تحصیلی کانادا رسیدگی نخواهد شد.

مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا چیست؟

در نهایت مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • برگشت به کشور مبدا
  • چک حساب کاربری از طریق وب ‌سایت مهاجرت و شهروندی کانادا
  • انتظار برای ارزیابی و دریافت نتیجه ویزا از طریق حساب کاربری و ایمیل رسمی
  • دریافت نتیجه ویزا (بعد از مدت زمان مورد نیاز ارزیابی که به طور حدودی ۱۲ هفته اعلام شده است)
  • مراجعه حضوری مجدد به کارگزاری وی اف اس در کشور واسط برای پیوست برچسب ویزا به پاسپورت (امکان استفاده از خدمت پیکاپ ویزا برخی از آژانس‌های مسافرتی)
  • نهایی‌سازی امور مهاجرت تحصیلی به کانادا که شامل خرید بلیط پرواز سفر و رزرو هتل و یا خوابگاه دانشجویی شده و باید پیش از شروع ترم تحصیلی دانشگاه در کشور کانادا حضور پیدا کنید.

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.