ویزای تحصیلی کانادا

راهنمای صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۲ (دانش آموزی و دانشجویی)

هر ساله کشور کانادا پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی است که به دنبال ادامه تحصیل و اقامت تحصیلی کانادا در موسسات آموزشی این کشور هستند. روندی جذاب و البته پرچالش که با اخذ نامه پذیرش شروع شده و به دریافت ویزای تحصیلی کانادا ختم می‌شود و امکان تحصیل، زندگی و کار دانشجویی را برای حداقل بازه زمانی یک تا دو ساله در کانادا تضمین می‌کند.
در مطلب راهنمای صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا قصد داریم تا به تمامی سوال‌های این مبحث مهاجرتی از جمله شرایط سنی ویزا، هزینه ویزای تحصیلی کانادا، شانس موفقیت ویزا، دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی و سایر موارد پاسخ داده و به خوبی شما را برای شروع این ماجراجویی آماده کنیم.

تفاوت ویزای تحصیلی با مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

پیش از بررسی صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا، بد نیست به این موضوع مهم اشاره کنیم که ویزای تحصیلی با مجوز تحصیل در کانادا متفاوت بوده و در حقیقت مکمل یکدیگر هستند.
در روند مهاجرت تحصیلی کانادا، باید اول از همه نامه پذیرش تحصیلی و دعوتنامه از یک دانشگاه کانادایی بگیرید، بعد به سراغ اخذ ویزای تحصیلی کانادا از سفارت این کشور بروید و در مرحله آخر، از بخش مرزی و فرودگاهی کانادا، مجوز تحصیل در این کشور آمریکای شمالی را دریافت کنید.
به طور خلاصه، دعوتنامه تحصیلی به شما اجازه دریافت ویزا و مجوز ورود به کشور کانادا را می‌دهد، اما در اصل، این مجوز تحصیل در کانادا و یا همان study permit است که دارای تمام جزئیات رشته، دپارتمان و طول دوره تحصیلی است و به شما این امکان را می‌دهد تا به تحصیل بلندمدت و قانونی در کشور کانادا بپردازید.

در این تصویر نمونه ویزای تحصیلی کانادا را می‌بینید:

انواع ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا تنها به متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کالج و یا دانشگاه‌های کانادا اختصاص ندارد و شامل مقاطع آموزشی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیز می‌شود. در مبحث راهنمای صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا از دو جنبه مختلف به ویزای تحصیلی این کشور نگاه می‌کنیم و جزئیات هر یک از آنها را شرح می‌دهیم:

۱ - ویزای دانش آموزی کانادا

این نوع از ویزای تحصیلی کانادا برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بین‌المللی از سنین ۶ تا ۱۸ سال در موسسات آموزشی کشور کانادا طراحی شده است و به آنها این اجازه را می‌دهد تا به اندازه طول دوره تحصیلی هر مقطع، در این کشور اقامت داشته و به تحصیل بپردازند.
این مجوز تحصیلی شباهت زیادی به ویزای دانشجویی کانادا دارد، با این تفاوت که نامه پذیرش از سوی مدرسه و یا دبیرستان برای دانش‌آموز صادر می‌شود و به دلیل سن کم متقاضی (minor)، حضور یک قیم و سرپرست قانونی (یکی از والدین)، در هنگام تحصیل دانش‌آموز در کانادا الزامی خواهد بود.

۲ - ویزای دانشجویی کانادا

در صورتی که به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشید و بخواهید در یکی از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکترا و یا فوق دکتری به تحصیل در موسسات آموزشی کانادا بپردازید، به طور حتم نیاز به دریافت ویزای دانشجویی کانادا خواهید داشت.

 

این مجوز همانند سطح دانش‌آموزی با نام student visa شناخته می‌شود، دارای اعتباری معادل طول دوره تحصیلی دانشجو است و جزو ویزاهای بلندمدت و قابل تمدید کانادا به شمار می‌رود.

در هر دو نوع ویزای تحصیلی کانادا زیر ۱۸ سال و یا دانشجویی، شما ملزم هستید تا برای نامه پذیرش مدرسه یا دانشگاه اقدام کنید و بعد به سراغ دریافت ویزا و استادی پرمیت از سفارت این کشور بروید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف

ممکن است این موضوع به ذهن شما خطور کند که انواع ویزای تحصیلی کانادا تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و نیازی نیست در دو گروه مجزا قرار داده شوند. اما در حقیقت، فاکتورهای خاصی تعیین کننده شرایط ویزای تحصیلی کانادا در هر یک از مقاطع آموزشی است و موجب متمایز شدن آنها از یکدیگر می‌شود.

۱ - شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از جوانب تعیین‌کننده نوع ویزای تحصیلی کشور کانادا، سن متقاضی ادامه تحصیل در این کشور است که شامل جزئیات زیر می‌شود:

  • از ۶ سال تا ۱۸ سال (تحصیل در مقاطع آموزشی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان)
  • سنین ۱۶ تا ۱۸ سال ( دوره‌های فشرده یک تا دو ساله کالج‌های فنی و حرفه‌ای و یا تکمیلی دبیرستان)
  • از ۱۸ سال تا ۳۰ سال (دوره‌های آموزشی فشرده و یا بلندمدت کاردانی و یا کارشناسی و دارای گواهی کالج)
  • از ۱۸ سال تا ۴۰ سال (برای شرکت در مقاطع تحصیلی متعدد دانشگاهی از جمله لیسانس، ارشد، دکترا و غیره)

به غیر از سنین ۶ تا ۱۸ سالگی و در برخی از استان‌های کانادا (تا ۱۷ سالگی) که شما ملزم به دریافت ویزای دانش آموزی کانادا و تحصیل در مقاطع آموزشی اجباری دبستان تا متوسطه این کشور هستید، انتخاب کالج و یا دانشگاه بستگی زیادی به سن شما ندارد و به رشته تحصیلی شما، مدرک تحصیلی درخواستی و نوع نگاه‌تان به بازار کار کانادا بر می‌گردد.

۲ – تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

از جنبه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا، در هر مقطع تحصیلی نوع نگرش به این فاکتور مهم متفاوت بوده و نمی‌توان برای هر یک از انواع مجوز تحصیل در کانادا نسخه واحدی تجویز کرد.

  • اگر متقاضیِ اقامت تحصیلی کانادا، در سنین زیر ۱۸ سال و مقاطع دانش آموزی باشد، تمکن مالی والدین دانش‌آموز مدنظر سفارت کانادا است. والدین باید به صورت حامی مالی، این موضوع را اثبات کنند که توان پوشش هزینه‌های سالانه مدرسه و یا خوابگاه فرزند خود را در این کشور دارند. یکی از والدین دانش‌آموز امکان دریافت ویزای همراه و زندگی با دانش‌آموز در کانادا را دارد، اما به هیچ وجه حق انجام کار و کسب درآمد در کانادا را نخواهد داشت.
  • در مقاطع تحصیلی کالج و دانشگاه که متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا دارای سن ۱۸ سال یا بیشتر است، امکان ارائه تمکن مالی بانکی به دو صورت وجود دارد. اینکه دانشجو از حساب شخصی خود یک نامه تمکن مالی بانکی به سفارت ارائه دهد و یا اینکه والدین دانشجو به عنوان حامی مالی وظیفه ارائه و آماده‌سازی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا را قبول کنند.

در صورتی که والد و یا والدین قصد حمایت مالی کامل فرزند خود در کانادا را داشته باشند، باید ریزپرینت و گردش حساب ۴ ماهه آخر خود را به همراه فیش حقوق و سایر مدارک مالی ترجمه کرده و به کنسولگری ارائه دهند.

۳ – مدرک زبان برای ویزای تحصیلی کانادا

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین‌کننده تفاوت ویزای دانش‌آموزی با ویزای دانشجویی کانادا، نبود الزام به ارائه مدرک زبان بین‌المللی انگلیسی یا فرانسوی در مقاطع ابتدایی تا پایان دبیرستان در این کشور است.
این بدین معنی است که متقاضی مهاجرت تحصیلی کانادا تا قبل از رسیدن به سن قانونی ۱۸ سالگی الزامی به ارائه مدرک زبان آیلتس و تافل به موسسه آموزشی و سفارت کانادا ندارد و می‌تواند بدون مدرک زبان برای پروسه مهاجرت اقدام کند.
با توجه به ارائه تمامی دروس مقاطع تحصیلی کانادا به یکی از دو زبان رسمی انگلیسی یا فرانسوی، بهتر است زیاد به نبود الزام برای ارائه مدرک زبان در سنین قبل از ۱۸ سالگی تکیه نکرده و تا حد امکان، زبان خود را برای کسب نمرات بالا تقویت کنید.
اگر سن شما ۱۸ سال و یا بالاتر باشد و قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشید، شرکت در آزمون زبان بین‌المللی و ارائه مدرک زبان معتبر جزو الزامات دریافت پذیرش و ویزای دانشجویی خواهد بود.

۴- مدارک و سوابق تحصیلی

مدارک و سوابق تحصیلی یکی از تفاوت‌های نهان ویزای دانش‌آموزی با ویزای دانشجویی در کانادا را تشکیل می‌دهند.

معمولاً در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان، ترجمه ریزنمرات و آخرین مدارک تحصیلی ۳ ساله دانش‌آموز درخواست می‌شود، اما برای مقاطع کالج و یا دوره‌های دانشگاهی، سطح مدارک پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر شده و شامل گزینه‌های اختصاصی دیگری مثل انگیزه‌نامه تحصیلی، برنامه تحصیلی، توصیه‌نامه اساتید دانشگاهی، ارائه مقاله و پژوهش علمی و برخی از آزمون‌های ورودی و اختصاصی می‌شود.

برای مثال، اگر قصد دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید، حتماً نیاز به ارسال دو توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه قبلی خود به موسسه آموزشی در کانادا خواهید داشت.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز درخواست ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد عمومی زیر می‌شوند:

  • ترجمه رسمی ریزنمرات آخرین مقاطع تحصیلی
  • ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی دانشجو (دیپلم، کارشناسی و غیره)
  • مدرک زبان بین‌المللی انگلیسی یا فرانسوی (برای مقاطع کالج و بالاتر)
  • برنامه تحصیلی موجه دانشجو
  • ۲ توصیه نامه از اساتید دانشگاهی (برای مقاطع ارشد و بالاتر)
  • ارائه اصل و اسکن پاسپورت معتبر متقاضی
  • ارائه سایر مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، گواهی ازدواج)
  • نامه تمکن مالی متقاضی اصلی و یا ساپورتر مالی
  • ترجمه رسمی سوابق کاری مرتبط متقاضی
  • پرینت وقت سفارت کانادا(کارگزاری وی اف اس)
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاهی
  • پرداخت هزینه ویزا و انگشت‌نگاری
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ترجمه سوابق بیمه متقاضی

این موارد، اسناد و مدارک عمومی مورد نیاز برای اپلای ویزای تحصیلی کانادا هستند، اما ممکن است بنابر نوع رشته تحصیلی دانشجو، گزینه‌هایی به صورت تخصصی مثل نتیجه آزمون GRE و یا GMAT برای رشته‌های مدیریت درخواست شود.

این در حالی است که درخواست تحصیل در رشته‌های پزشکی نیاز به نتیجه قبولی در آزمون MCAT دارد.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا

در ادامه‌ی راهنمای صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا توجه به مراحل درخواست ویزا از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش اعظم این پروسه مهاجرتی را به خود اختصاص می‌دهد. به طور خلاصه مراحل اپلای ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت رسمی ca: تنها روش در دسترس درخواست ویزای تحصیلی کانادا در ایران به صورت آنلاین و اینترنتی است و نیاز به کردیت کارت برای پرداخت هزینه‌های سفارت دارد.
  2. انتخاب نوع ویزای کانادا: باید گزینه Study permit را انتخاب کنید.
  3. آپلود مدارک درخواستی ویزا: شما باید براساس فهرست اعلام شده توسط کنسولگری، مدارک ویزای تحصیلی کانادا را اسکن و آپلود نمایید.
  4. پرداخت آنلاین هزینه ویزا و انگشت‌نگاری بیومتریک: تا زمانی که پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا انجام نشود، امکان پیگیری سایر مراحل ممکن نبوده و پرونده شما مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.
  5. رزرو وقت سفارت (کارگزاری ویزا): با پرداخت هزینه ارزی ویزا و انگشت‌نگاری بایومتریک، نوبت به رزرو وقت سفارت می‌شود. شما باید از طریق وب‌سایت وی اف اس گلوبال برای رزرو یک وقت کارگزاری در یکی از کشورهای همسایه با ایران مثل ارمنستان، ترکیه، عراق و غیره اقدام کنید.
  6. حضور در مرکز کارگزاری ویزا: با موفقیت در رزرو وقت سفارت، شما برای حداکثر ۳۰ روز مهلت دارید تا به کشور واسط سفر کنید و مراحل انگشت‌نگاری و ثبت عکس بیومتریک را انجام دهید.
  7. چک حساب کاربری: بعد از انجام مرحله انگشت‌نگاری باید به کشور مبدا برگردید و از طریق حساب کاربری منتظر ارزیابی سفارت و جواب ویزا شوید.

در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، می‌توانید از طریق حساب کاربری و آدرس ایمیل از این موضوع باخبر شوید. سپس باید مجدداً به صورت حضوری به کارگزاری ویزا در کشور واسط رفته و پاسپورت خود را برای پیوست برچسب ویزای تحصیلی کانادا به مسئول کارگزاری وی اف اس ارائه دهید.

شما همچنین امکان استفاده از خدمات پیکاپ ویزا را دارید و می‌توانید بدون نیاز مجدد به حضور در محل کارگزاری، ویزای تحصیلی کانادا را در داخل ایران دریافت کنید.

مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

ممکن است با شنیدن مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا استرس به شما دست دهد و به فکر آماده‌سازی برای گذراندن این خان باشید. اما حقیقت ماجرا این است که کارگزاری وی اف اس تنها مراحل انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک را انجام داده و هیچ مصاحبه و سوال و جواب مرتبط با ویزای تحصیلی در کار نخواهد بود.

البته این امکان وجود دارد که در مرحله پذیرش تحصیلی دانشگاه کانادایی از شما درخواست شود که در یک یا چند مصاحبه آنلاین تصویری شرکت کنید که عموماً به ارزیابی دپارتمان پذیرش دانشگاه مربوط بوده و پیش از ارسال دعوتنامه تحصیلی انجام می‌شود.

در صورتی که به طور همزمان برای پذیرش تحصیلی و بورسیه دانشگاهی اپلای کنید، تعداد مصاحبه‌های شما با اساتید و افراد مسئول در دانشگاه و دپارتمان بورسیه دو برابر شده و باید در چندین مصاحبه آنلاین و حتی حضوری شرکت کنید.

اما برای گرفتن ویزا خیالتان راحت باشد که موضوعی به نام مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا وجود خارجی نداشته و در هنگام حضور در کارگزاری ویزا، سوالات تخصصی، پیچیده و انحرافی در مورد هدف از تحصیل در کانادا و موارد این چنینی از شما پرسیده نمی‌شود.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

وقتی قرار است به طور جدی پیگیر مهاجرت و اقامت تحصیلی کانادا شوید، حتماً نیاز دارید تا هزینه ویزای تحصیلی کانادا و فاکتورهای تاثیرگذار در این روند را ارزیابی کنید و به محاسبه دقیق آنها بپردازید.

به طور تقریبی هزینه ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۲ شامل موارد زیر می‌شود:

  • دریافت گذرنامه جدید از پلیس+۱۰: در حدود ۴۰۰ هزار تومان
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، سوابق کاری، هویتی و مالی: بین ۲ تا ۳ میلیون تومان
  • گواهی عدم سوءپیشینه: در حدود ۱۲۰ هزار تومان
  • درخواست ویزای تحصیلی کانادا و انگشت‌نگاری: ۲۳۵ دلار کانادا
  • بلیط پرواز رفت و برگشت به کارگزاری وی اف اس در کشوری مثل ترکیه: حداقل بین ۸ تا ۹ میلیون تومان
  • هزینه اقامت هتل دو تا ۳ روزه در ترکیه: حداقل ۱ میلیون و پانصد هزار تومان

شما باید موارد پشتیبان و تاثیرگذار در این پروسه مثل نامه تمکن ویزای تحصیلی کانادا، هزینه ادمیشن فی دانشگاه و حداقل هزینه یک ترم شهریه دانشگاه کانادایی را نیز در روند درخواست ویزای خود لحاظ کنید.

حداقل تمکن مالی بانکی درخواستی از سوی سفارت کانادا برای متقاضی اصلی معادل  ۱۳ هزار دلار کانادا برای سال اول حضور در این کشور است.

این در حالی است که هزینه ارزیابی پرونده تحصیلی (admission fee) بنابر نوع دانشگاه متفاوت بوده و بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا متغیر است.

شانس گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانی‌ها تا چه حد است؟

اگر بخواهید به عنوان یک ایرانی شانس گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را محک زده و بفهمید که تا چه اندازه در روند مهاجرت تحصیلی کانادا موفق خواهید بود،  بهتر است بر روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • نمره زبان آکادمیک بالا
  • برنامه تحصیلی و انگیزه‌نامه موجه و منطقی
  • ارائه سوابق پژوهشی و یا کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر و ترجیحاً دولتی کانادا
  • نداشتن گپ تحصیلی و شرط سنی بالا
  • هماهنگی معدل و ریزنمرات دانشجو با رشته تحصیلی و مقطع درخواستی
  • توانایی اثبات داشتن تعلق مالی و عاطفی به کشور مبدا
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای پوشش تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا

یعنی اگر موفق به دریافت نمره زبان آیلتس آکادمیک ۷ یا بالاتر شوید، سن شما برای مقطع تحصیلی درخواستی مناسب باشد (زیر ۳۰ سال برای کارشناسی و بین ۳۰ تا ۳۸ سال برای ارشد و دکترا)، قادر به اثبات توانایی مالی باشید و نشان دهید که می‌خواهید بعد از فارغ‌التحصیلی به ایران بازگردید و بسیاری از نکات ریز و درشت دیگر، درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا افزایش یافته و می‌توانید امید زیادی به موفقیت داشته باشید.

اعلام جواب ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می‌کشد؟

با تایپ عبارت check processing times در موتور جستجوی گوگل و انتخاب وب‌سایت Canada.ca، با پنل هوشمندی روبرو می‌شوید که با انتخاب نوع درخواست (اقامت موقت تحصیلی) در کادر اول و  انتخاب (study permit در خارج از کانادا) در کادر دوم، زمان تقریبی ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا ۱۲ هفته اعلام می‌شود.

این در حالی است که زمان ۳۰ روزه انجام مرحله بایومتریک جزو این بازه زمانی حساب نمی‌شود.

مدت زمان جواب ویزای تحصیلی کانادا همیشه با مقدار تقریبی اعلام شده توسط سفارت یکسان نبوده و ممکن است بنابر نواقص پرونده متقاضی و نیاز به ارسال مدارک پشتیبان از سوی دانشجو، زمان ارزیابی پرونده مهاجرت تحصیلی کانادا طولانی‌تر از حد نرمال شود.

آفیسر پرونده در رد یا قبول درخواست ویزا چه تاثیری دارد؟

اگر می‌خواهید زمان، انرژی و هزینه شما در مسیر اقامت تحصیلی کانادا به نتیجه مطلوب برسد، حتماً باید به هنگام آماده‌سازی مدارک به دیدگاه آفیسر پرونده ویزا توجه کنید، چون تصمیم افسر ویزا تاثیر صد در صدی در موفقیت و یا ریجکتی درخواست ویزای شما داشته و اصلاً نباید این موضوع را نادیده بگیرید.

برای مثال، اگر در حال آماده‌سازی مدارک مالی مثل موجودی مورد نیاز نامه تمکن مالی بانکی هستید، نباید به طور یکجا پول هنگفتی را به حساب مورد نظر خود واریز کنید، باید برای تراکنش‌های خود و مقدار موجودی ارائه شده به سفارت مستند سازی کرده و مدارک قابل توجیه ارائه دهید.

در غیر این صورت ممکن است افسر ویزا شک کند که وجه موجود در سپرده قرضی است و یا با فروش دارایی مهمی مثل خانه و خودرو فراهم شده و به خاطر چنین دیدگاهی، درخواست شما ریجکت شود.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

متداول‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  • نداشتن تمکن مالی کافی برای پوشش شهریه و هزینه زندگی در کانادا
  • سوابق تحصیلی و کاری مخدوش و ناموجه
  • داشتن سابقه ریجکتی از سایر کشورها
  • وجود دلایلی مبنی بر اینکه متقاضی قصد بازگشت به ایران را ندارد (مثل فروش خانه و خودرو)
  • نداشتن تعلق و وابستگی عاطفی به کشور مبدا (نداشتن خانواده و اقوام نزدیک در ایران)
  • درخواست ادامه تحصیل بعد از یک وقفه زمانی طولانی
  • نداشتن نمره و مدرک زبان بین‌المللی
  • ارائه برنامه تحصیلی و انگیزه‌نامه ضعیف
  • نامعتبر بودن دعوتنامه تحصیلی

سایر دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا بیشتر به اطلاعات و مدارک ارائه شده در پرونده بستگی دارد و ممکن است به دلیل عدم تطبیق اطلاعات فرم درخواست ویزا با مدارک ارسالی و یا مثلاً جعل مدارک تحصیلی، کاری و یا مالی، پرونده متقاضی با رد دخواست روبرو شود.

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چطور است؟

در صورتی که با پدیده ناگوار ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا روبرو شدید، این امکان را دارید تا با پرداخت هزینه ارزی، یک گزارش کامل note officer برای اطلاع از دلیل و یا دلایل ریجکت درخواست مهاجرت تحصیلی خود دریافت کنید.

شما نباید بدون اطلاع از دلیل قطعی رد درخواست اپلای برای اعتراض به ریجکتی اقدام کنید. در حقیقت، برای انواع ویزای موقتی مثل ویزای توریستی و یا تحصیلی کانادا امکان تجدیدنظر و اعتراض قطعی وجود نداشته و تنها می‌توانید با دریافت نت آفیسر، از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا باخبر شوید.

سپس با رفع نواقص اشاره شده در پرونده، از جمله توجیه نبودن توانایی مالی، کافی نبودن سوابق تحصیلی و کاری مرتبط و غیره، دوباره برای درخواست مجدد ویزا و مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت مهاجرت و شهروندی کانادا، مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا ارتباط تنگاتنگی با دوره تحصیلی دانشجو در این کشور دارد. یعنی اگر متقاضی قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا را داشته باشد، به احتمال زیاد دوره آموزشی او بین ۳ تا ۴ سال زمان می‌برد.

به طور کلی، اعتبار ویزای تحصیلی کانادا شامل جزئیات زیر می‌‌شود:

  • مدت زمان استادی پرمیت و اعتبار ویزای تحصیلی کانادا برابر با طول دوره آموزشی دانشجو است
  • معمولاً اعتبار ویزای دانشجویی کانادا حداکثر ۳ تا ۴ سال خواهد بود و امکان تمدید آن وجود دارد

برای مثال، اگر برای یک دوره کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کرده باشید، اعتبار ویزای تحصیلی شما مطابق با طول دوره و معادل با یک تا ۲ سال خواهد بود.

تمدید ویزای تحصیلی کانادا چطور انجام می‌شود؟

تمدید ویزای تحصیلی کانادا ارتباط مستقیمی با دوره آموزشی شما دارد، یعنی اگر به فرض موفق به اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی برای مقطع کارشناسی ارشد دو ساله در کشور کانادا شده‌اید، به طور نرمال به ۴ ترم برای فارغ‌التحصیلی نیاز دارید.

اما اگر به دلیل مرخصی از تحصیل و یا مشکل اضطراری وقفه‌ای در ترم‌های دانشگاه شما ایجاد شود، باید از طریق وب‌سایت Canada.ca، برای درخواست تمدید اعتبار استادی پرمیت از داخل و یا خارج از کشور کانادا اقدام کرده و با ارسال مدارک مورد نیاز سفارت، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

آیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا وجود دارد؟

چنین موضوعی در سایت کنسولگری کانادا تعریف نشده است، اما شما این امکان را دارید تا پیش از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه برای یک مجوز کار قانونی و تمام وقت به نام PGWP درخواست دهید و تا حداکثر ۳ سال به کار قانونی در بازار کار کانادا بپردازید.

در حقیقت مجوز کار و یا همان ورک پرمیت بعد از فارغ‌التحصیلی حکم ویزای کار کانادا را داشته و به نوعی شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا را برای شما فراهم می‌کند.

فقط باید چند ماه قبل از فارغ‌التحصیلی برای این مجوز ارزشمند اقدام کنید، چون در صورت فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک دانشگاهی دیگر امکان اپلای این مجوز نبوده و باید برای بازگشت به کشور مبدا آماده شوید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا چطور انجام می‌شود؟

اگر به دنبال تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم این کشور هستید، باید حتماً برای دریافت مجوز کار Post graduate work permit اقدام کرده و بعد از مجموع حضور ۴ تا ۵ ساله (زمان تحصیل و زمان کار در کانادا) برای کارت PR اپلای کنید.

شما این امکان را دارید تا به صورت حضوری و یا آنلاین برای یکی از روش‌های زیرمجموعه سیستم اکسپرس اینتری یعنی Canadian experience class اقدام کنید و با کسب امتیازات لازم از جانب فاکتورهای مختلفی مثل مهارت زبان، سابقه کار و تحصیل در کشور کانادا، موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شوید.

ویزای همراه تحصیلی کانادا چه شرایطی دارد؟

طبق قوانین مهاجرت و شهروندی کانادا، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا این امکان را دارد تا از همراهی همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود در حین تحصیل در کانادا برخوردار شود. این بدین معنی است که همسر و فرزند دانشجو امکان دریافت ویزای همراه (توریستی) را داشته و می‌تواند به همراه دانشجو به کشور کانادا مهاجرت کند.

این در حالی است که همسر دانشجو مجاز به دریافت مجوز کار قانونی بوده و می‌تواند در مدت زمان حضور دانشجو و اقامت تحصیلی کانادا به کار تمام‌وقت بپردازد.

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.