روش پرداخت شهریه

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با این ۳ روش

فهرست مطالب

تقریبا تمامی دانشگاه های کانادایی از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت می‌کنند. طبق گزارش اداره آمار کانادا در سال ۲۰۲۲ کلی شهریه دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی که در سطح کارشناسی تحصیل می‌کنند، ۳۶۱۰۰ دلار و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم ۲۱۱۰۰ دلار بود.

روش‌های مختلفی برای پرداخت این شهریه وجود دارد؛ ازجمله کارت‌های اعتباری یا مراجعه به موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو یا حتی صرافی‌ها. این نکته را به‌یاد داشته باشید که روش پرداخت شهریه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، بستگی دارد؛ چون هر دانشگاهی روش‌های پرداخت خاصی را می‌پذیرد.

در ادامه با انواع روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا آشنا می‌شوید.

 

روش های پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از ایران

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا برای ایرانی‌هایی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند، محدودتر از دانشجویان سایر کشورهاست؛ زیرا سیستم بانکی ایران به سیستم‌های بانکی دنیا متصل نیست و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد. ازطرفی استفاده از این روش‌ها بستگی به شرایط و دسترسی‌های خود دانشجویان و خانواده آن‌ها هم دارد.

 

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با سرویس های پرداخت ارزی

یکی از روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا استفاده از سرویس پرداخت‌های ارزی آنلاین است؛ ازجمله معروف‌ترین این سرویس‌ها می‌توان به دبیت کارت، پی‌پال، ویزا کارت و مستر کارت اشاره کرد. شما برای انجام چنین پرداخت‌هایی می‌توانید از سرویس‌هایی مثل ایرانیکارت استفاده کرده و هزینه‌های ارزی لازم را پرداخت کنید.

البته باید قبل از هر اقدامی این مسئله را بررسی کنید که دانشگاه موردنظر چه نوع سرویس پرداخت ارزی را قبول می‌کند.

در روش استفاده از سرویس‌های ارزی احتمالا مبلغی به‌عنوان کارمزد از حساب شما کم شود. ازطرفی معمولا دانشگاه‌ها در این روش مقداری هزینه‌های اضافی از شما دریافت می‌کنند، چون برای خودشان هم قبول شهریه با چنین روشی هزینه بیشتری دارد؛ هرچند با استفاده از این روش مقداری امتیاز پاداش ازسوی سیستم پرداختی دریافت می‌کنید.

ازجمله روش‌های پرداخت ارزی که بسیاری از دانشگاه‌های کانادا آن‌ها را می‌پذیرند، می‌توان به فلای وایر (Flywire)، وسترن یونیون (Western Union)، پی مای توشن (Paymytuituition) و پیمنت پال (Payment Pal) اشاره کرد.

 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

 

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از طریق موسسات مهاجرتی

از آن‌جایی که سیستم بانکی ایران به سایر نقاط دنیا متصل نبوده و استفاده از این سرویس‌ها برای هرکسی مقدور نیست، مراجعه به موسسات مهاجرتی یکی از محبوب‌ترین روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا محسوب می‌شود.

موسسه اعزام دانشجوی آبادیس با مجوزهایی که از وزارت علوم دارد، بسیار معتبر است. کارشناسان در موسسه اعزام دانشجوی آبادیس با تمام زیروبم‌های دانشگاه‌های کانادایی آشنا هستند و حتی خودشان می‌توانند شهریه دانشگاه‌ها را برآورد کرده و تمامی کارهایش را انجام بدهند.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از طریق صرافی

صرافی‌ها از دیرباز یکی از روش‌های مطمئن برای واریز و حواله ارز بودند. درست است که امروزه به‌دلیل پیشرفت تکنولوژی و دنیای اینترنت دیگر کمتر از این روش استفاده می‌شود، اما امروزه هم بسیاری افراد به این روش متوسل می‌شوند، زیرا دردسر کمتری برای خودشان دارد.

البته حواله بانکی ازطریق صرافی دردسرهایی مثل دیرکرد دارد. اصولا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا حواله‌های بانکی به حساب مقصد برسند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت استفاده از روش صرافی این است که نیازی نیست شما کارت اعتباری یا حساب بانکی ارزی داشته باشید.

در یک نگاه

اگر می‌خواهید برای پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از روش کارت اعتباری استفاده کنید، باید مواردی را رعایت کنید؛ مثلا به سایت‌های معتبر مراجعه کنید؛ وقتی درحال پرداخت هستید، مطمئن باشید که اینترنت دستگاهتان ضعیف نیست و قطع نمی‌شود.

ازطرفی اگر از موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو به‌عنوان نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا استفاده می‌کنید، حتما باید از اینکه مجوز دارند، مطمئن شوید و موسسه‌ای را انتخاب کنید که سابقه و تجربه کافی در این کار را داشته باشد. یکی از مسائلی که در این سال‌ها ضربه زیادی به افراد زده، مراجعه به صرافی‌های غیرمجاز است. بنابراین خوب حواستان را جمع کنید.

Rate this post