نحوه نوشتن استادی پلن

استادی پلن کانادا + نحوه نگارش و نمونه استادی پلن

فهرست مطالب

شما برای ویزای تحصیلی کانادا نیاز به نوشتن یک استادی پلن دارید. استادی پلن، خلاصه‌ای از خواسته‌های شما در زمینه تحصیل در کاناداست که به‌طور خلاصه اما موثر نوشته می‌شود و به آفیسر اداره مهاجرت اثبات می‌کند که شما گزینه خوبی برای تحصیل در این رشته و دانشگاه هستید.

استادی پلن کانادا درواقع مجوزی برای ورود به دانشگاه موردنظر شماست. شما باید تمام تلاشتان را در این نامه بکنید تا آفیسر را قانع کنید که درخواست اپلای شما را بپذیرد. در این مقاله با ریزه‌کاری‌ها و روش نوشتن استادی پلن کانادا آشنا می‌شوید.

میخوای پرونده قوی تری برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا داشته باشی؟
از مشاور آبادیس کمک بگیر

استادی پلن چیست؟

استادی پلن، نامه‌ای است که دانشجو در آن درباره علایق و چشم‌اندازهایش در حوزه رشته تحصیلی توضیح می‌دهد. اگر می‌خواهید مجوز یا همان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، باید نوشتن یک استادی پلن قوی  را در برنامه خود قرار دهید.

Study plan کانادا یکی از مولفه‌های اصلی اپلای کاناداست، چون این شانس را به شما می‌دهد که گذشته خود، تجارب آکادمیک و اهداف شغلی آتی را خود توضیح بدهید.

چرا نیاز به یک استادی پلن قوی داریم؟

نوشتن یک استادی پلن قوی، شما را به دریافت مجوز تحصیلی نزدیک‌تر می‌کند. هدف اصلی از نوشتن استادی پلن برای کانادا این است که به آفیسر اداره مهاجرت و هیئت تصمیم‌گیری دانشگاه اثبات کنید که شما گزینه مناسبی برای تحصیل در رشته تحصیلی موردنظر آن دانشگاه هستید.

چگونه استادی پلن بنویسیم؟

شما باید در استادی پلن کانادا به‌طور مختصر و قانع‌کننده‌ای به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا باید من را انتخاب کنید؟
  • چرا این رشته را انتخاب کرده‌ام؟
  • چرا این دانشکده را انتخاب کرده‌ام؟
  • چرا می‌خواهم در کانادا تحصیل کنم؟
  • دلایل علاقه من به این رشته تحصیلی چیست؟

هنگام نگارش استادی پلن کانادا موارد زیر را به‌یاد داشته باشید:

  • اجمالی بنویسید
  • صحبت‌هایتان را براساس حقایق بنویسید، نه فرضیه‌ها
  • بنویسید، بخوانید، مجددا بنویسید و بررسی کنید
  • اگر زبان انگلیسی خودتان خوب نیست از کسی که مهارت‌های انگلیسی قوی دارد، کمک بگیرید
  • به سوالات احتمالی آفیسر اداره مهاجرت پاسخ بدهید
  • توضیح دهید که چرا برای تحصیل در این رشته، انتخاب مناسبی هستید
  • برای تمامی ادعاهایتان مدرک ارائه دهید
  • به منابع تحقیقاتی خود اشاره کنید
  • از داشتن غلط املایی و گرامری بپرهیزید
  • اهداف و امیدهایتان را بنویسید
  • Study plan کانادا نباید بیشتر از یک صفحه باشد

عناصر یک استادی پلن قوی

یک استادی پلن قوی شامل عناصری است که واجد شرایط بودن شما را اثبات می‌کند؛ مثل صداقت و بی‌ریایی. این عناصر باید در سرتاسر Study plan کانادا منسجم باشند و هیچ تناقضی در آن‌ها دیده نشود؛ زیرا تعارض و تناقض باعث کاهش اعتبار شما می‌شود.

برای اینکه هیئت ژوری را از هرگونه شک خلاص کنید، اطمینان یابید که استادی پلن شما حتما شامل عناصر زیر خواهد بود:

  • آینده شغلی شما
  • آینده شما درصورت عدم پذیرش در دانشگاه موردنظر
  • نوشتاری قانع‌کننده و منسجم
  • نوشته‌ای اصیل؛ درواقع نوشته شما نباید سرقت ادبی از نوشته شخص دیگری باشد
  • تحلیل فرصت‌های پیش‌روی شما در کانادا
  • پرداختن همه‌جانبه به تمامی مسائل

چطور استادی پلن حرفه‌ای داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید به‌طور کامل منظور خود را برسانید و اثبات کنید که گزینه مناسبی برای تحصیل در این رشته هستید، استادی پلن شما باید شامل موارد زیر باشد:

شرحی واضح از اهداف و علایق

اول از همه از اهداف آموزشی شروع کنید؛ از اینکه چرا فکر می‌کنید رشته‌ای که به آن علاقه دارید با اهدافتان در ارتباط است؟ آیا تحصیل در این رشته باعث می‌شود که تخصصتان بیشتر شود؟ به‌طور خلاصه توضیح دهید که چه مسیری باعث شده که شما به چنین علاقه‌ای  برسید.

مدارکی از تجربیات و موفقیات گذشته

تاریخچه مختصری از تحصیلاتتان تا همان لحظه را بنویسید؛ دوره‌هایی را که تا الان گذرانده‌اید، نام ببرید، کمی درباره آن‌ها توضیح دهید و تاریخ شروع و پایان آن را بنویسید. جزئیاتی درباره مدارس و دانشگاه‌هایی که رفته‌اید، بنویسید.

علاوه بر این اگر گواهی‌نامه‌ها و جوایز معتبری کسب کرده‌اید، در این بخش توضیح دهید. درصورتی‌که اخیرا شغلی داشته‌اید یا در کارهای داوطلبانه‌ای شرکت کرده‌اید که به مسیر آکادمیک و حرفه‌ای شما مرتبط است، درباره‌ آن‌ها هم بنویسید.

علاقه‌مندی به رشته تحصیلی

توضیح دهید که چرا به این رشته و حوزه خاص علاقه‌مند هستید. چه‌چیزی در این رشته توجه شما را جلب کرده؟ این رشته چقدر با رشته‌هایی که در کشور شما تدریس می‌شود، متفاوت است؟ چرا کشور کانادا را برای زندگی انتخاب کرده‌اید؟

نوشتار قوی

از روش‌های جذاب و گیرا برای بیان داستان خود استفاده کنید. تمام تلاشتان را بکنید تا افراد را به نوشته خود جذب کنید. قواعد گرامری را رعایت کنید. اطمینان پیدا کنید که خواندن این نامه نه‌تنها برای آفیسر اداره مهاجرت آسان است، بلکه او را سرگرم هم می‌کند.

یادتان باشد که هیچ‌گاه نسخه اولیه استادی پلن را تحویل ندهید؛ بلکه یک یا حتی چند بار متن را نوشته، بخوانید و اصلاح کنید. وقتی که کاملا مطمئن شدید، نامه را بفرستید.

ارائه مراجع تحقیقاتی

آفیسر اداره مهاجرت باید مطمئن شود که شما تلاش‌های قابل‌توجهی برای تحقیق درباره فرصت‌های تحصیلی خود کرده‌اید؛ بنابراین باید برای تمامی ادعاهای خود مستندات تهیه کرده و ارائه دهید‌.

مثلا مستندات مربوط به اینکه در کشور شما چنین رشته‌ای ارائه می‌شود یا خیر و اگر ارائه می‌شود، چرا شما کانادا را انتخاب کرده‌اید؟ یااینکه تفاوت سیستم آموزشی کشور شما با کانادا چیست؟ یا چرا بین تمامی موسسات کانادایی که چنین رشته تحصیلی دارند، شما این دانشگاه را انتخاب کرده‌اید؟ درکل باید به آفیسر نشان دهید که حسابی تحقیق کرده‌اید.

ارائه دلایل محکم برای وابستگی به وطن

شما باید مشخص کنید که آیا خانواده‌ای در وطن خودتان دارید یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، باید وابستگی خود را به این خانواده یعنی پدر، مادر، همسر، فرزند، شریک زندگی یا… اثبات کنید تا آفیسر اطمینان یابد که شما بعد از تحصیل به کشورتان برمی‌گردید.

یادتان باشد که برای نوشتن استادی پلن قوی و بدون نقص می‌توانید از موسسات اعزام دانشجو کمک بگیرید. موسسه اعزام دانشجوی آبادیس با سال‌ها سابقه و تجربه می‌تواند این کار را با درنظر گرفتن تمامی ریزه‌کاری‌ها و حساسیت‌های سفارت کانادا انجام دهد.

نمونه استادی پلن قوی

در ادامه یک نمونه استادی پلن برای کانادا را به شما نشان داده‌ایم. شما می‌توانید چندین نمونه استادی پلن برای سفارت کانادا را در اینترنت جست‌وجو و پیدا کنید. کافی است تا عبارت Study plan samples for Canada را در قسمت سرچ بنویسید.


در یک نگاه

یادتان باشد که به‌هیچ‌وجه در استادی پلن کانادا مطالب دروغ و دور از واقعیت ننویسید یا در مسائل بزرگنمایی نکنید تا آفیسر به پذیرش درخواست شما ترغیب شود. حتی اگر آفیسر در هنگام بررسی استادی پلن متوجه این قضیه نشود، ممکن است بعدها که درحال تحصیل در دانشگاه هستید، دستتان رو شود و همین امر برای شما مشکلاتی مثل اخراج یا لغو ویزا ایجاد کند.

Rate this post