دانشگاه مموریال نیوفاندلند

نوع دانشگاه

سال تاسیس

رتبه جهانی

رتبه در کانادا

تعداد رشته

فهرست عناوین

معرفی دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند یکی از بهترین دانشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی کاناداست که در استان نیوفاندلند و لابرادور و در شهر سنت‌جانز قرار دارد. این دانشگاه با تهیه بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های علمی و آموزشی مطرح در سطح جهانی را برای دانشجویان تدارک دیده است. کالج دانشگاه مموریال در سال ۱۹۲۵ و به عنوان یادبود جانباختگان جنگ جهانی اول تاسیس شد.

شهر سنت‌جانز با وسعت تقریبی ۴۴۵ کیلومتر مربع حدود ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۹۰ درصد ساکنین این شهر انگلیسی زبان هستند. آب و هوای این شهر در فصل تابستان نسبتاً گرم و در زمستان بسیار سرد می‌شود. به طور کلی زندگی در این شهر از کیفت بالایی برخوردار است و نسبت به اکثر شهرهای کانادا هزینه‌ی کمتری دارد. نرج پایین جرم و جنایت در نیوفاندلند و لابرادور این آن را به یکی از امن‌ترین استان‌های کانادا بدل کرده است.

مموریال که در شهر سنت‌جانز واقع شده، از جمله دانشگاه‌های ارزان قیمت کاناداست که بهترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌دهند و به همین جهت در میان دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نام این دانشگاه در میان ۲۰ دانشگاه تحقیقاتی برتر کانادا نیز به چشم می‌خورد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۰ مرکز تحقیقاتی مجهز بوده و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده است.

یکی از نکات قابل توجه دانشگاه مموریال این است که در هر سنی و از سراسر جهان از دانشجویان در مقاطع کارشناسی تا دکترا دعوت به عمل می‌آورد و برای موفقیت دانشجویان فرصت‌های چشمگیری در اختیارشان می‌گذارد.

طبق گزارش انجمن مطالعات تحصیلات تکمیلی کانادا، بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی تمام وقت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای کانادا کشور به استان نیوفاندلند و لابرادور تعلق دارد. دانشگاه مموریال نیوفاندلند میزبان ۱۹۴۰۰ دانشجو است که حدود ۳۴۰۰ نفر از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه برای سهولت تصمیمگیری دانشجویان در انتخاب محل تحصیل، علاوه بر امکانات آموزشی که در سراسر نیوفاندلند و لابرادور و خارج از کانادا فراهم کرده، ۴۷۵ برنامه آموزشی آنلاین را نیز به گزینه‌هایش اضافه کرده است. از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه می‌توان به رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی برق و الکترونیک، مکانیک، هوانوردی، ریاضی و پزشکی اشاره کرد.

علاوه بر اجازه‌ کار در دوران تحصیل، دولت کانادا به فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور نیز مجوز کار می‌دهد و حتی از مهاجرت آن‌ها به کانادا حمایت می‌کند. بنابراین، با توجه به شهریه ارزان، رشته‌های متنوع، مدرک معتبر و سابقه‌ی درخشان این دانشگاه، به نظر می‌رسد که تحصیل در دانشگاه مموریال می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

پردیس های دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال دارای ۶ پردیس است که در ادامه به معرفی مختصرشان خواهیم پرداخت:

پردیس سنت‌جانز(s.t John’s Campus)  که به عنوان پردیس اصلی و بزرگترین پردیس دانشگاه مموریال شناخته می‌شود در شهر سنت‌جانز واقع شده و امکانات آموزشی دانشکده‌ها و مدارس این دانشگاه را در خود جای داده و به عنوان مرکز اداری دانشگاه نیز فعالیت می‌کند.  این پردیس شامل دانشکده‌های علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، مدیریت بازرگانی، مهندسی و علوم کاربردی، آموزش و پزشکی می‌باشد.

پردیس گرنفل (Grenfell Campus) در شهر کرنربروک واقع شده و شامل مدرسه‌های هنر و علوم انسانی، هنرهای تجسمی، علوم و محیط زیست و پرستاری می‌باشد.

پردیس موسسه دریایی (Marine institute) در شهر سنت‌جانز تنها مرکز آموزشی کاناداست که در زمینه شیلات و علوم دریایی فعالیت می‌کند و از بزرگترین مراکز آموزشی علوم دریایی در جهان به شمار می‌رود. این پردیس شامل مدرسه‌های شیلات، مطالعات دریایی و فناوری اقیانوسی می‌باشد.

پردیس هارلو(Harlow Campus)  که در اسکس انگلستان قرار دارد، پردیس کوچکی است که به فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌هایی نظیر زیست‌شناسی، آموزش، هنرهای زیبا، موسیقی، تجارت، داروسازی و … می‌پردازد. تعدادی از رشته‌های ارائه شده در این پردیس به علت شیوع بیماری کووید تا اطلاع ثانوی دانشجو نمی‌پذیرند.

پردیس سیگنال‌هیل (Signal Hill Campus)، واقع در سنت‌جانز مرکزی پویا برای تقویت نوآوری‌های اجتماعی، اقتصادی، حرفه‌ای و سازمانی و مشارکت‌های مدنی و گفتگوی عمومی است.

پردیس لابرادور (Labrador Campus) جدیدترین پردیس دانشگاه مموریال است که در خلیج هپی‌ولی‌گوس واقع شده و از مراکز پیشرو در زمینه تحقیقات، آموزش و سیاست‌گذاری در آمریکای شمالی به شمار می‌رود.

دانشکده‌ها و مدارس دانشگاه ممویال نیوفاندلند

  • دانشکده مدیریت بازرگانی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  • ذلنشکده پزشکی
  • دانشکده علوم پایه
  • مدرسه مطالعات تحصیلات تکمیلی
  • مدرسه حرکت‌شناسی و تفریح
  • مدرسه موسیقی
  • مدرسه پرستاری
  • مدرسه داروسازی
  • مدرسه مددکاری اجتماعی

برخی از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

کارشناسی

کارشناسی ارشد

دکترا

هزینه تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

شهریه‌ها براساس رشته و دانشکده انتخابی شما متغیر هستند، اما به طور کلی شهریه خالص رشته‌ها در مقطع کارشناسی، سالانه حدود ۱۷تا ۲۰هزار دلار کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

خوابگاه‌های دانشگاه مموریال نیوفاندلند

اقامتگاه‌های دانشجویی مموریال در پردیس سنت جانز، مجموعاً برای حدود ۱۷۰۰ دانشجو ظرفیت دارند. این دانشگاه برای دانشجویان تازه وارد و دانشجویان فعلی خود چند نوع اقامتگاه در نظر گرفته است. زندگی در محوطه دانشگاه دسترسی آسان به امکانات دانشگاه و امنیت دانشجویان را تضمین می‌کند.

  • کالج پاتون: کالج پاتون شامل ۹ ساختمان است که هر کدام برای ۱۱ دانشجو ظرفیت دارند. این اقامتگاه بیشتر مناسب دانشجویان بین‌المللی است که سال اول تحصیل را در دانشگاه مموریال آغاز کرده‌اند. تهیه برنامه غذایی به مبلغ ۲۷۰۰ دلار (هر ترم) برای دانشجویان ساکن کالج پاتون اجباری است. کرایه اتاق‌های تک نفره حدود ۴۴۰۰ و اتاق‌های دونفره حدود ۳۹۰۰ دلار کانادا می‌باشد.
  • کالج مک‌فرسون: کالج مک‌فرسون دو بخش دارد که ظرفیت هرکدام ۲۵۰ نفر است. این اقامتگاه مناسب دانشجویان سال دوم یا بالاتر است. اتاق‌های مک‌فرسون به سبک سوییت با اتا‌ق‌خواب‌های خصوصی و دستشویی نیمه خصوصی برای دانشجویان در نظر گرفته شده و هزینه اقامت در آن سالانه حدود ۳۲۰۰ دلار کانادا می‌باشد. تهیه برنامه غذایی در کالج مک‌فرسون اجباری است.
  • آپارتمان‌های برتونز پاند: برتونز پاند ۵ اقامتگاه با ۳۲ واحد آپارتمانی مبله است. هر واحد دارای دو اتاق‌خواب خصوصی و آشپرخانه مشترک است. هزینه اقامت سالانه در برتونز پاند حدود ۴۱۰۰ دلار کاناداست.
  • اقامتگاه خانوادگی: این اقامتگاه شامل آپارتمان‌های دوخوابه،سه‌خوابه و چهارخوابه است و برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که به دنبال مکانی برای زندگی با خانواده‌شان هستند. هزینه اقامت در این آپارتمان‌ها حدود ۱۰۵۰ دلار کانادا به صورت ماهانه است.

بورسیه‌های دانشگاه مموریال نیوفاندلند

برای دریافت بورسیه ورودی دانشگاه نیازی به ثبت‌نام نیست و انتخاب دانشجویان واجد شرایط این بورسیه به عهده دانشگاه است. هر دانشکده یا مدرسه نیز بورسیه‌ها و جوایزی را برای رشته‌های مرتبط در نظر گرفته‌اند. به طور کلی این بورسیه‌ها معمولا به دانشجویان ممتازی اعطا می‌شوند که معدل GPA بالای ۳.۵ را کسب کرده باشند، ولی با این حال شرایط مورد نیاز در هر دانشکده متفاوت است.

پاییز هر سال، به دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی که از دانشجویان برتر ترم گذشته محسوب می‌شوند، جوایز ۳۰۰۰ دلاری تعلق می‌گیرد. دانشجویان واجد شرایط باید حداقل دو ترم به صورت تمام وقت و بدون مردودی در این دانشگاه گذرانده باشند.دانشجویان منتخب تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند تا ۱۲ هزار دلار بورسیه دریافت کنند.

برای دریافت اطلاعات کامل و جزئی از بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های رشته‌های مختلف این دانشگاه به وبسایت مموریال نیوفاندلند مراجعه کنید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه مموریال نیوفاندلند

کارشناسی

  • ارائه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • ارائه سوابق تحصیلی و ریزنمرات
  • حداقل معدل ۱۶
  • ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ارائه انگیزه نامه
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی

کارشناسی ارشد و دکترا

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • معدل ۱۵ به بالا
  • ارائه توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه
  • ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • موفقیت در آزمون GMAT یا GRE (در صورت نیاز)
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی

امتیاز مورد نیاز برای آزمون‌های زبان

آزمون

کارشناسی

تحصیلات تکمیلی

IELTS

۶.۵

۶.۵

TOEFL

۷۰

۸۰-۹۰